Mijn favorieten

Verkoop

Verkopen
Kiest u voor Erik Douwes Makelaardij dan kiest u voor persoonlijke aandacht en deskundigheid.
 
Het verkopen van een huis is een spannende belevenis. Bij Erik Douwes Makelaardij is kennis en jarenlange ervaring in huis om u bij de verkoop van uw woning vakkundig te begeleiden. Bovendien zijn wij aangesloten bij de NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars in onroerende goederen en vastgoeddeskundigen). Een NVM makelaar onderscheidt zich door haar klanten van een deskundig, betrouwbaar en onafhankelijk totaaladvies te voorzien. Als NVM makelaar werken wij permanent aan verbetering van kennis en kunde. En wij blijven op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, de regelgeving, wetgeving van de overheid en juridische en overige aspecten in het vakgebied. En hiermee kunt u uw voordeel doen.
 
Verkoop van uw woning:

Erik Douwes Makelaardij heeft een jarenlange ervaring in het verkopen van woningen, bedrijfspanden en nieuwbouw. Wij hebben een geheel eigen aanpak waarin de NVM een belangrijke rol speelt. De verkoop van een woning kan worden ingedeeld in een aantal fasen; van het oriënterende gesprek tot en met de notaris en verder…
 
Het oriënterende gesprek:

In dit kennismakingsgesprek komen wij bij u op bezoek om uw woning te bekijken. Tijdens dit gesprek worden de verkoopmogelijkheden en kansen met u besproken. Verder zullen onze aanpak en de te verwachten courtagekosten in dit gesprek de revue passeren. Na het opvragen van de nodige informatie maken wij een schatting van de te verwachten opbrengst en zullen u hierover informeren.

Opname:

Indien u besluit om de verkoop van uw woning door ons kantoor te laten verzorgen, wordt er een tweede afspraak gemaakt om uw woning op te nemen voor de verkoop. Er wordt bij deze opname een gedetailleerde omschrijving van de woning gemaakt. Deze beschrijving wordt ondersteund met foto’s van de binnen- en buitenkant van uw woning gemaakt door een professionele fotograaf. Tevens zal de makelaar overige relevante gegevens verzamelen, zoals bouwtekeningen en kadastergegevens.

Start voorbereiding verkoop:

Door ons kantoor wordt een fraaie brochure gemaakt van uw huis. Aspirant-kopers ontvangen deze brochure bij interesse in uw woning. Deze brochure is uiteraard in kleur en is voorzien van eerder genoemde foto’s, omschrijving en tekeningen. Wij melden uw woning aan bij de het NVM-systeem, zodat collega NVM makelaars zien dat er een nieuwe woning op de markt is gekomen. Automatisch komt uw woning dan ook op www.funda.nl, dé best bezochte woningsite van Nederland. In goed overleg kunnen er advertenties in papieren media worden geplaatst en bestaat de mogelijkheid om een bord in de tuin te plaatsen. Natuurlijk wordt uw woning in onze etalage gepresenteerd en op onze website gezet. Gedurende de verkoop wordt u met regelmaat op de hoogte gehouden over de voortgang.
 

Bezichtiging:
In overleg met u en de kandidaat-kopers, stellen wij een tijdstip vast. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Het is zelfs beter van niet. Kijkers stellen namelijk vaak meer vragen als u er niet bij bent. Bovendien durven ze meer te zeggen en brengen zij eventuele onduidelijkheden gemakkelijker naar voren. De bezichtiging biedt ons een goede gelegenheid te achterhalen waarom de kandidaat-kopers juist interesse heeft in uw woning, wat belangrijk kan zijn voor het bepalen van de strategie in de vervolgfase en bij latere onderhandelingen. Na de betreffende bezichtiging brengen wij u altijd op de hoogte van de bezichtiging die heeft plaatsgevonden.
 
Onderhandeling:

Naar aanleiding van de eerste of tweede bezichtiging zal de kandidaat-koper een openingsbod doen op uw huis. Wij zullen met u de te volgen tactiek bespreken en de onderhandelingen voeren. Verder gaat een bod vaak gepaard met ontbindende voorwaarden zoals bijvoorbeeld de financiering. Verder zal de datum van levering worden besproken en de zaken die achterblijven in het huis al dan niet tegen een vergoeding. Denk hierbij aan de gordijnen, vloerbedekking etc. Gedurende de onderhandeling(en) wordt u voortdurend op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Dit is voor u immers een spannende aangelegenheid.

Koopakte:

Als u (verkoper) en de koper het eens zijn op alle punten, zoals datum van aanvaarding, prijs en overige randvoorwaarden, is de koop mondeling gesloten*. Wij zullen de gemaakte afspraken zo snel mogelijk vastleggen in de NVM-koopakte. Wij lezen de akte zorgvuldig met u door, dus schroom niet om nadere uitleg te vragen als u iets niet duidelijk is.  
Deze onderhandse koopakte wordt vervolgens door de verkopende en kopende partij ondertekend. Na ondertekening ontvangt de koper een ontvangstbevestiging en gaan de drie dagen bedenktijd in. Eén exemplaar wordt door ons naar de notaris gestuurd ter voorbereiding van de overdracht en het transport.
* In verband met de wetswijziging van september 2003 komt een koop pas tot stand indien de koopakte is getekend door beide partijen.

Notaris:

Direct voor de overdracht bij de notaris, om teleurstellingen en discussies te voorkomen, wordt de woning door de koper geïnspecteerd. Tijdens deze inspectie zullen wij ook de meterstanden noteren. Tijdens het transport bij de notaris verandert het huis juridisch van eigenaar en wordt er door de notaris gecontroleerd of de koopsom betaald is door de koper. U ontvangt vooraf de zogenaamde notariële afrekening. Hierop staan de lasten en baten. Onze kosten staan ook vermeld op deze afrekening en worden door de notaris ingehouden, met andere woorden: u betaalt pas ‘achteraf’.
 
 

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen